WORKS / IKKO TANAKA ISSEY MIYAKE No.4

WORKS / IKKO TANAKA ISSEY MIYAKE No.4

主要用途: 展示会場構成

施工: イシマル

所在?会場: 代官山T-SITE GARDEN GALLERY, ISSEY MIYAKE GINZA / OMOTE

設計期間: 2018.10-2019.02

施工期間: 2019.03.20/2019.01.31

会期: 2019.03.21-03.24/2019.02.01-02.28

写真: 稲葉真/長谷川健太

ウェブサイト: https://www.isseymiyake.com/ikkotanaka/

代官山T-SITE GARDEN GALLERYにて開催された、IKKO TANAKA ISSEY MIYAKE No.4の展示会場構成。
グラフィックデザイナー田中一光氏の作品をモチーフとした4回目のコレクションとして、モノトーンでシンボリックなグラフィックが特徴の「Continuous Symbol」というシリーズが発表された。

展示什器は、幅900mmの1本の帯を折り曲げたような形状とし、シンプルでユーモラスな曲線のグラフィックが際立つよう、直線的な要素で構成した。また、表裏を白黒に塗り分けることで、「連続する記号」というテーマと、モノトーンの対比を会場全体で表現した。ハンガーラックを高めに設定し、作品を軽やかに、そしてユーモラスに見せている。さらに高い位置に、原画のポスターを掲げ、2Fのキャットウォークに堂々と打ち出されたメインビジュアルと同時に鑑賞することができる。

丸みのあるグラフィック、直線的な帯、モノトーンといった個々の要素がコントラストを成す、メリハリのある空間を目指した。

路面店、ISSEY MIYAKE GINZA / OMOTEでは、グラフィックを半透明のカッティングシートでウィンドウ面いっぱいに展開し、その隙間から原画のポスターやモノトーンの棚什器が顔を覗かせる、遊びのあるディスプレイとした。

Principle use: EXHIBITION SITE

Building site: DAIKANYAMA T-SITE GARDEN GALLERY,ISSEY MIYAKE GINZA / OMOTE

Design period: 2018.10-2019.02

Construction period: 2019.03.20/2019.01.31

Duration: 2019.03.21-03.24/2019.02.01-02.28

Photo: Shin Inaba/Kenta Hasegawa

Website:https://www.isseymiyake.com/ikkotanaka/

We designed the venue for the IKKO TANAKA ISSEY MIYAKE No.4 exhibition held at Daikanyama T-SITE GARDEN GALLERY.
The “Continuous Symbol” series, with its characteristic monochrome and symbolic graphics, was presented as the fourth collection to use as a motif the works of graphic designer Ikko Tanaka.

The exhibition fixtures were shaped like a 900mm wide wavy belt and configured with linear components so that the simple and humorous curved graphics would stand out. Also, we expressed the theme “Continuous Symbol” and the monochrome contrast throughout the venue by separately painting both sides black and white. Moreover, we set the hanger racks high and displayed the works in a light and humorous way. Then we hung a poster of the original painting in an even higher position and made it possible to appreciate it simultaneously with the main visual which we had boldly printed on the second floor catwalk.

We aimed to create a modulated space where each individual component - the rounded graphics, linear belt, and monochrome palette - would achieve a contrast.

The graphics are displayed on a semi-transparent cutting sheet covering the entire window of the ISSEY MIYAKE GINZA / OMOTE street level store. In doing so we created a playful display with a poster of the original painting and monochrome shelf furniture peeking out from between the openings.

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